Veřejný závazek Sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi Česká Lípa a Nový Bor
Posláním sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi je v Centru pro zdravotně postižené Libereckého kraje umožnit rodinám s dětmi, žijícím na Českolipsku a Novoborsku přesto, že se dlouhodobě nacházejí v obtížné životní situaci z finančních a materiálních důvodů, odlišného životního stylu nebo chybějícímu rodinnému zázemí, vést normální rodinný život dle jejich představ.
Služba je určena rodinám s dětmi do max. 26 let věku, žijícím na Českolipsku a Novoborsku, nacházejícím se dlouhodobě v obtížné životní situaci, kterou rodiče nedokážou sami bez pomoci překonat z důvodu
- materiálních a ekonomických podmínek života - dluhy, ohrožení ztrátou majetku, bydlení, domova apod.
- odlišného životního stylu, výchovy dětí nebo chybějícího zázemí rodiny - výchovných a vztahových problémů v rodinách, neúplné rodiny, rodiny se zdravotně postiženým dítětem apod.
Službu neposkytujeme osobám, ani rodinám, které vyžadují jiný druh služby.
Cílem poskytované služby je rodina,
Cílem poskytované služby je odborná veřejnost,
Cílem poskytované služby je veřejnost,
Rozvojové cíle našich sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi
· Být součástí fungující sociální sítě organizací poskytujících služby v regionu, aktivně se účastnit min. 70% schůzek komunitního plánování, které v regionu probíhají
· Trvale udržet kvalitní a otevřené pracovní prostředí s angažovaným týmem profesionálních pracovníků prostřednictvím pravidelných školení a supervize (proběhnou min. 4 supervize za rok)
· Podporovat upevňování současných a vytváření nových partnerských vztahů, společné sdílení informací a pozitivní spolupráci s dalšími poskytovateli a obcemi (uzavřena min. 1 smlouva o spolupráci za rok)
· Zajistit odpovídající kvalitu služeb (projít úspěšně státní inspekci kvality služby v roce 2013)
· Uspořádat odbornou přednášku, zaměřenou na problematiku ohrožených dětí pro odbornou i laickou veřejnost (min. 1 ročně)
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi jsou poskytovány v souladu s platnou právní úpravou. Jsou poskytovány na základě principu svobodné volby sociálních služeb (na základě žádosti). Pracovníci dodržují Etický kodex organizace.
1. Bezplatnost - sociálně aktivizační služby jsou rodinám s dětmi poskytovány bezplatně.
2. Ambulatní a terénní způsob poskytování sociální služby - sociální služba je poskytována převážně terénním způsobem přímo v rodinách s dětmi, na akcích pro rodiny, při letních a víkendových setkáních a intenzívní práci s dětmi a mládeží, v menším rozsahu ambulantně v našich poradnách.
3. Úcta k člověku - respektujeme osobnost uživatelů, našich pracovníků i partnerů, jejich svobodnou vůli a rozhodnutí, jejich potřeby a přání, jejich lidskou důstojnost. Respektujeme soukromí uživatelů. Ke každému člověku přistupujeme individuálně, s citem a rovným přístupem. Udržujeme otevřené a přátelské pracovní prostředí. Respekt považujeme za absolutní hodnotu nezbytnou pro kvalitní život. Proto je pro nás úcta k člověku, jeho cti a důstojnosti na prvním místě.
2. Vzájemná důvěra - s našimi uživateli, pracovníkya partnery sdílíme celou řadu společných cílů, založených na vzájemné důvěře. Poskytujeme nezkreslené, pravdivé a srozumitelné informace. Jsme věrni svým závazkům. Zachováváme mlčenlivost. Požadujeme zpětnou vazbu a jsme otevření kritice. Usilujeme o to, být k sobě i ostatním pravdivý a upřímný, přiznat si své přednosti i nedostatky.
3. Odpovědnost - neseme odpovědnost za vše, co děláme a jak to děláme. Za svou práci jsme odpovědní sami sobě, uživatelům, partnerům i celé společnosti. Usilujeme o to být profesionály ve všem, co děláme a uvědomovat si co právě děláme a jak to děláme a kontrolovat svoji práci. Proto se pravidelně vzděláváme, přinášíme nové nápady a postupy, čerpáme inspiraci z praxe i svého okolí, rádi se učíme.
4. Spokojenost člověka - jsme přesvědčeni o tom, že každý člověk má právo žít tam, kde se cítí dobře, s lidmi, které považuje za svou rodinu, blízké a přátelé, se vším co má rád a dělat věci, které ho baví. Proto v nejvyšší možné míře usilujeme o to, aby služba navracela uživatelům „radost ze života“, podporovala jejich samostatnost a přiblížila je tak jejich představě spokojeného života.
5. Hospodárnost - uvědomujeme si hodnotu své práce i práce ostatních a času, který někdo věnuje jinému člověku, jako hodnoty, kterou nelze vypočítat. Usilujeme o hospodárné a účelné vynakládání svěřených finančních prostředků, času a všech dalších zdrojů. Snažíme se vytvářet nové hodnoty pro naše uživatele i celou společnost, ve které žijeme a pro kterou pracujeme.
6. Co zásadně odmítáme - je nerovná soutěž a neetické praktiky, které neumožňují vybudovat nebo udržet dlouhodobé partnerství.